לא מעט אנשים נאלצים לבצע טיפולים ליישור שיניים עקומות בשלב זה או אחר בחייהם. טיפול זה חשוב כי שיניים עקומות לא רק פוגעות באסתטיקה של הפנים באופן כללי, אלא גם פוגעות בנראות ובביטחון העצמי. יש כמה סוגים ליישור שיניים, ביניהם יישור שיניים לינגואלי עליו מסביר במאמר זה ד״ר איאד נאסר, רופא שיניים בכיר ומנהל קליניקת Ramaa בכפר סבא. 

ד"ר איאד נאסר – הכירו את מגוון השיטות ליישור שיניים עקומות

יישור שיניים מבצעים באמצעות גשר, אך לפני הכל חשוב לזכור שאת הטיפול יש לבצע על ידי רופאים המתמחים בו ויש לוודא שהרופאים אכן מוסמכים לבצע את יישור השיניים בשיטות אלה. השיטות המרכזיות הן בעיקר:

  • הגשר הקלאסי המסורתי

גשר לשיניים מסורתי הוא גשר שבא לידי ביטוי בחוטי מתכת המורכבים על השיניים וגורמים ליישור שיניים בקו אחיד ואף בסגירת רווחים. על מנת שחוט המתכת יוחזק כראוי, ישנה הלבשה של סמכים על השיניים בחלקם החיצוני. הליך זה אורך בין שנתיים לשנה. 

  • הגשר השקוף

דוקטור איאד נאסר מציין שהגשר השקוף מאד דומה לגשר המסורתי. גם לו חוט מתכת, הסמכים שקופים וזה ההבדל בינו לבין הגשר המסורתי בו הסמכים נראים. היתרון כאן הוא אסתטי ברמה גבוהה, והביטחון העצמי בטיפול גבוה יותר. גם טיפול זה לוקח בין שנה וחצי לשנתיים. 

  • יישור שיניים לינגואלי

גשר זה הוא גשר הממוקם בחלקו הפנימי של השיניים, כאשר הוא לא נראה כלל מבחוץ. בתהליך זה ישנה הדבקה של סמכים אל החלקים הפנימיים בשיניים. יישור שיניים לינגואלי בדרך כלל מתקיים בין שנתיים לשנה, והוא מומלץ מאד על פי ד"ר איאד נאסר ומותאם לסוג ליקויי השיניים כמובן. 

כל היתרונות ביישור שיניים לינגואלי על פי ד"ר איאד נאסר

יישור שיניים לינגואלי על פי דוקטור איאד נאסר הוא יישור המורכב בחלק הפנימי האחורי של הפה. היישור נסתר לגמרי ובלתי נראה. המטרה שלו היא ליישר את השיניים ולהחזיר אותן אל מבנה אחיד. הייחוד של הגשר הוא ההתקנה הפנימית. 

היתרון המשמעותי של יישור זה הוא שאין בו חוסר נעימות או מבוכה בשל נראות הגשר ברמה החיצוני. וכך מטופלים יכולים להמשיך ולטפל ביישור שיניים באופן לינגואלי ללא חשש ועם ביטחון עצמי גבוה. 

הגשר הפנימי מוסתר כמו גשר רגיל ומשפר כל תהליך יישור שיניים. תוך כך, משיג את המטרה האידיאלית, מראה אסתטי ואיכותי של הפה. יש רופאים שגשר זה בעל אחיזה חלשה יותר. אך איאד נאסר רופא שיניים המומחה ליישור שיניים מציין כי מדובר בתהליך אפקטיבי שמביא לתוצאות טובות, תוך שמירה על הבטחון העצמי של המטופלים לאורך זמן. 

איך עובד תהליך יישור שיניים לינגואלי?

יצירת גשר יישור לינגואלי מתאים למבנה הפה מתבצע ראשית לפני הכל בלקיחת מידות השיניים באמצעות תבניות יציקה. יישור השיניים כאשר מדובר על יישור שיניים לינגואלי, על פי דוקטור איאד נאסר מתאים לכל גיל, זאת בהבדל משמעותי מיישור שיניים אינוזיליין למשל שמתאים אך ורק מגיל 12. 

לבחור נכון ובאיכות חיים גבוהה

בחירת רופא שיניים לביצוע יישור שיניים לינגואלי או כל יישור שיניים חייבת להיות בחירה מוקפדת מושכלת ומדויקת. כאשר מדובר על הבריאות שלכם ועל הבריאות של היקרים לכם, אין מקום לספק. 

וודאו כי הרופאים שאתם בוחרים הם מוסמכים לביצוע כל סוגי יישור השיניים, קבלו המלצות, ושימו לב לכך שרופאי השיניים מדריכים אתכם על כל סעיף וסעיף בתהליך החל מתחזוקת השיניים, ועד לרגעים שאחרי הורדת הגשרים. להיגיינה יש כאן משמעות קריטית, ולביקורות המקצועיות כמובן גם. כאשר אתם בידיים הכי טובות שיש, אין באמת סיבה שהתוצאות לא תהיינה פחות ממושלמות.

תגובות